Презентація Стратегії управління житловим фондом в Україні

суп1

16 липня Комітет із ЖКГ та енергоефективності Спілки Українських Підприємців (СУП) презентував проект Стратегії управління житловим фондом в Україні.

За словами Голови Комітету Євгенії Дубінської, сьогодні сфера управління багатоповерхівками в Україні знаходиться на вкрай незадовільному рівні через недосконалість регуляторної бази та відсутність відповідальності співвласників за сумісну власність будинку. Окрім того, в галузі працює надзвичайно мала кількість кваліфікованих управителів, у тому числі голів правління ОСББ, які мають достатню компетенцію та професійну підготовку для ухвалення відповідальних рішень з модернізації та покращення стану технічної безпеки у будинках. Усе це не сприяє розвитку ринку управління житловим фондом в Україні та не забезпечує належну якість послуг.

суп2

Суть нової Стратегії полягає у створенні нової моделі управління, в основу якої покладено партнерство між власниками будинку та управителем – фахівцем, який матиме професійну підготовку, відповідний сертифікат та гідну винагороду за відповідальну працю. Окрім того, в Стратегії передбачаються рівні умови для всіх форм управління багатоквартирними будинками (у тому числі, щодо участі у заходах та програмах з енергозбереження / енергоефективності, оподаткування тощо).

Важливим і неабияк актуальним напрямком Стратегії є діджиталізація в ЖКГ, а саме:

  • створення реєстру професійних управителів багатоквартирних будинків (БКБ) та їх реєстру з урахуванням технічного стану;
  • створення умов для цифровізації технічної документації на будинки;
  • впровадження електронного голосування та опитування для зручності та оперативності прийняття рішень в будинку;
  • запуск платформи для онлайн комунікацій між постачальниками послуг ЖКГ та мешканцями будинків.

Голова Комітету наголосила на важливості якості управління житловим фондом: «Кожна форма власності повинна мати професійного і відповідального постачальника послуг, адже на сьогодні з 30 тис. ОСББ ефективно працює лише 15%. Інші ж створюються не для того, щоб управляти, а з метою не платити за комунальні платежі. І там не ведуться ніякі роботи. А це безпека жителів, адже Житловий фонд застаріває.»

Що входитиме до обов’язків управителя:

  • якісне надання послуг з управління багатоквартирним будинком;
  • ефективна комунікація зі співвласниками БКБ;
  • організація процесів утримання та технічного обслуговування будинку;
  • аварійно-диспетчерське обслуговування;
  • абонентське обслуговування;
  • контроль за дотриманням технічних вимог при розміщенні обладнання в будинку;
  • паспортизація будинку, планування та організація капремонтів та термомодернізації будинків;
  • контроль за якістю надання житлово-комунальних комунальних та інших послуг за дорученням співвласників будинків.

суп3

У свою чергу, президент громадської спілки «Асоціація управителів житла» Василь Ліман звернув увагу на те, що на сьогодні зі 180 тис. багатоквартирних будинків майже 16 тис. знаходяться на самоуправлінні та самозабезпеченні без створення юридичної особи (тобто, це не ОСББ і не ЖБК), де відповідальність співвласників та безпека проживання є відкритим питанням навіть для самих співвласників.

Очікувані результати реалізації Стратегії:

  • У кожному багатоквартирному будинку з’являється професійний управитель, який відповідає за прийняття рішень та безпеку проживання мешканців у будинку.
  • Управитель розвиває будинок (термо-модернізація, капітальні ремонти, благоустрій тощо).
  • Управитель діє від імені і за дорученням співвласників та відстоює інтереси мешканців перед монополістами.
  • Управитель організовує та впроваджує енергоефективні заходи в будинках, виступає проектним менеджером з впровадження енергоефективних заходів у будинку.
  • Формується інститут відповідальних співвласників, здатних виважено підходити до прийняття рішень стосовно будинків в управлінні.
  • Діджиталізація процесів у багатоквартирному будинку дозволить прискорити прийняття відповідальних рішень, провести цифровізацію будинку.
  • Комплекс заходів Стратегії сприятиме омолодженню кадрів у сфері надання послуг з управління БКБ та підвищенню престижності професії.

«Це вигідно для всіх сторін, адже дозволить державі знизити дотації в ЖКГ, встановити контроль та відповідальність за стан житлового фонду, власникам – поліпшити контроль за станом їх власності та безпекою проживання, а для самого управителя – це гарантії роботи в довгостроковій перспективі», зазначила Голова Комітету.

А заступниця Голови Комітету Олена Шамал повідомила, що відповідний проект Стратегії буде направлено Міністерству розвитку громад та територій України, а також профільному Комітету Парламенту.

Планується, що документ буде покладено в основу нового Житлового кодексу України або Законопроекту Про управління багатоквартирними будинками.

Ми у соціальних мережах:

  • facebook Приєднатись
  • youtube Приєднатись